Thursday, November 09, 2006

3. Gün

Bugün diyetimin 3. günü..Şu ana kadar adapte olmaya çalışıyorum.Sanki tamamen bu işe karar verememiş gibi hissediyorum kendimi,değişik yani..Ama diyetimi hiç bozmadım.Herhalde daha az yemek verseydi iyice tuhaflaşacaktım.Aslında yemeklerim gayet fazla ama insan abur cubura alışınca hemen bırakması ve normale dönmesi zor oluyor sanırım.

Tartı durumuna gelirsek düne göre 500 gr almış gözüküyorum :( Almamışımdır aslında ama bari ilk günlerden 1-2 kilo verseydim sevinecektim.Bakalım zaman ne gösterecek..

İlerki planlarım arasında içtiklerime ıhlamur,adaçayı gibi bitki çayları eklemek.Sanırım onlarda vucuda faydalı olurlar.Bu benim için gerçekten zor çünkü normal hayatımda doğru düzgün çay bile içmem ben..Bakalım neler olacak..Yanımda olan,destek veren herkese çok teşekkür ederim bu arada,iyiki varsınız :)

13 comments:

Unknown said...

ben geldim.
Hayırlı olsun diyetin

fatos said...

hadi birbirimize destek olarak bu işin üstesinden gelelim pinkycim...:D

Bng.U said...

yeni gördüm.. hayırlı olsun diyet blogun da diyetin de;)
Diyetisyen yardımıyla başaacağına inanıyorum.. Bizde destek için buradayız..
kolay gelsin cnm:)

SeRKaN said...

Diyet yapan birini gördüm sanki :)

Pinkycim diyet yapıyorsun ama umarım egzersizi atlamıyorsundur yoksa sonradan çatlak ve sarkmalar kilodan daha fazla sorun yaşatabilir.

Başladığın yolda hedefini bulman dileğiyle kendine kocaman iyi bak

GFK said...

Nihayet beni anlayan biri işte. Sana kesinlikle katılıyorum ve bu gidişle 2 ile durmayacağına da eminim kilo alışımın bu yüzden dur demeye karar verdim zaten.
Şimdi neler yaptığıma gelince. Bir kere başlarda diyetisyene gittim. Bana akapunktur gibi saçma salak birşey yapmayayı önerdiği gün (ki 3 ay kadar düzenli olarak devam ettim) diyetisyene gitmeyi bıraktım. Ama inan bana her hafta değişen listeler sayesinde zaten neler yemem, neler yememem gerektiği hatmettiğimi sanıyordum ki şimdi şimdi öyle olmadığı ortaya çıktı. 3 ayın sonunda topu topu 5 kilo verdim. Çok yavaş kilo verdim ben, sebebi sanırım metabolizmamla alakalı. Çok yavaş çalışıyormuş, yeni öğrendim onu da. Sonra bi tatil girdi araya. Yüzmeydi, yürüyüştü derken nasıl olduğunu anlamadan ben kilo vermeye başladım. Ama itiraf etmem gerekiyor, ki bu gerçekten en temel kural, biskremleri-çikolataları-kekleri-abartı kremalı şeyleri (hepside tatlı bakar mısın) hayatımdan çıkardım. Bir süre gerçekten unuttum onları. Sonra baktım ki 10 kilo gidiverdi, eve dönünce kendime 1-2 tane fitness dvdsi aldım. hergün, hadi bilemedin gün aşırı tam 50 dakika esnemeden kardiyoya çok şiddetli olmayan aeorobik çalışmaları yaptım. Yemek sonraları hiç olmazsa 10 dakikalık yürüyüşler yaptım. Ana tema buydu sanırım, makul ölçüde yemek ve hareket.
15 kilonun ardından baş dönmeleri ile destekli halsizlikler (Kansızlık başlamış) baş gösterince bir diyetisyene gittim. Ve 25 kiloya kadar her ay, 25ten sonrada (ve halen devam) 3 ayda bir aynı doktoruma gitmeye devam ediyorum. Artık diyetten ziyade psikolojik destek oldu bana bu ziyaretler.
Ne yediğime içtiğime gelince, metabolizma hızımın yavaşlığından ötürü ben az yersem kilo verebiliyorum. Yani senin diyet listen benimkinin yanında ziyafet kaçıyor. Kahvaltıda 1 dilim kepek ekmeği, bol domates-biber-salatalık ve maydanoz, beyaz peynir, çay. arada mutlaka bir meyve veya yağsız bir bardak süt, öğlen salata(ama oldukça doyurucu salatalardı. örneğin tavuklu, balıklı, karma karışık ama doyurucu salatalar)-çorba-yoğurt. akşam üstü mutlaka yarım paket kepekli bisküvi ve çay-kahve vs. akşam sebze-et-tavuk-balık seçeneklerinden biri, yine salata ve yoğurt. Yemekten 1-2 saat sonra ise meyve yiyerek günü kapatıyordum. İlk zamanlar çok zor geliyordu ama kilo verdikçe insan gaza geliyor fena halde. Bunlar isteğin üzerinebenim diyetimin ana detaylarıydı,daha da yazardım ama ooooo ne hikayeler türer ne hikayeler: )
Yalnız bir yanlışımız var, hepimiz yapıyoruz ben de yaptım zamanında. Lütfen sürekli tartılma. Şevk kırıcı bir alet tartı, süreklilik yerine 2-3 günde bir bilemedin haftada bir tartıl. Zaten zamanla her tartıya çıkışında kocaman bir gülümsemeyle ayrılacaksın başından. O zamana sakla bence tartıya sık çıkma işini: )
Herşey gönlünce olur inşallah.

Pinky said...

*dalicim hoşgeldinnn teşekkür ederim iyi olur umarım :)

*Fatoşcum destek olacağız ve başaracağız bu iş bu kadar artık di mi :)

*CcC saolasın böyle ayrı blog iyi oldu..inşallah sizlerin desteğiyle yapacağım zaten destek olmadan olmaz :)

*Serkan evet gördün tam karşında duruyor :) Şu an sadece günde yarıms aat yürüyüş yapabiliyorum hiç yoktan iyidir artık napalım :)teşekkür ederim umarım bulurum hedefimi

*bkby anlıyorum seni çünkü başıma geldi :)uzun uzun anlatmışsın teşekkür ederim.umarım benimde 49 ları gördüğüm olur gerçi 49 çok az bana ama olsun :)ilk önce ilk etapta bir 10 gitsin sonra bir 10 daha öle düşünürüm di mi :) öncelikle kısa hedefler koyayım istedim,ama aklımdaki hedef büyük..ben dizimden dolayı o derece spor yapamıyorum yasak çünkü..bakalım ben diyetisyenime ve doktoruma danışıp spor dvd si alabilirim belki..ama diyetisyen yüzme yürüyüş ve bisiklet istiyo sadece..onun dışında benimde metabolizmam yavaşş.diyetin ilk günlerindfe bile hızlı kilo verdirmeyecek kadar.sanırım önemli olan manevi açıdan güçlü durmam,başarırsam olacak gibi :)tartı konusunda zamana ihtiyacım var en azından günde 5 kere tartılmasam yeter :))

deriella said...

pinky merhaba,
diyetisyenle bu iş kesin olur. kendini yıpratma bu süreçte.
geldikleri gibi gidrler şahsn ben boyle telkin ediyorum kndimi:))
sevgiler

Anonymous said...

Guzelim o kilolari sen 1-2 gunde almadin ki 1-2 gunde vermeyi bekliyorsun, en onemli sey sabir ve irade... O yaglar filan vucudumuza yerlestigi icin oyl ehemen gitmiyor maalesef... bende univ. 1'deyken yaklasik 7-8 kilo vermistim, ama 3 ay gibi uzun bir surede.. yavas yavas.. inan bana neredeyse 5-6 yildir hep ayni kilodayim, unutma cabuk verilen kilo cabuk alnir, onemli olan beslenme duzenimizi oturtmak ve sporu hayatimizin bir parcasi haline getirmekk

bu yolda ben hep arkandayim guzelim, basaracagina inaniyorumm :)

SeRKaN said...

pinkycım sırtın dönük bir resmini koymaya ne dersin? zaten üstesinden geliceksin bu diyet olayının bizde tanık olalım :)bence bu olay sende dahada hırs haline geliceğinden etkili olacaktır.resmi koyduktan 2 ay sonraki halini gerçekten merak ediyorum :))
Başlamak bitirmenin yarısı olduğuna göre ki sen bunu başardın geriye pek birşey kalmadı.artık gelişmeler için senden haber bekliyoruz KENDİNE KOCAMAN İYİ BAK :)

Pinky said...

*deriella merhaba hoşgeldin!umarım diyetisyenle olur çünkü başka türlü yapabilecğeimi pek düşünemiyorum.evet geldikleri gibi gitsinler lütfen :))

*banucum doğru sölüyosun iradeli olup sabrettikten sonra herşey olur,umarım bende başarırım bunu.Saol canım hep yanımda olduğun için :))

*serkan resmimi koymayı her iki blogumada düşünmüyorum.ben farkı sizlere anlatırım siz canlandırırsınız gözünüzde artık.gelişmeler çok yakında..

seli said...

Selam Pinky, ben de yeni başladım diyete ve bloga, ikimize de hayırlı olsun diyorum. Umarım istediğimiz kiloya iner sonra da bu günleri unuturuz. Başarılaaar...

Nilay said...

Pinkycim, nasil gidiyorsun diyette? Anlat biraz spor falan yapiyor musun? Diyetin cok guzel, bu sekilde doyarak kilo vereceksin. Bir sure sonra zaten boyle yemeye alisacaksin. Aburcubur hic istemeyeceksin zayifladigini gordukce :)

Pinky said...

*Seli aramıza hoşgeldin demek istiyorum öncelikle..istedğimiz kiloya ineriz umarım hepbirlikte

*nilaycım hemen yazıyorum yeni bir post ve anlatıyorum canım :)